Alberto Alessi

De ?Godfather of Italian Product Design? zal op uitnodiging van i.d, de studievereniging van Industrieel Ontwerpen, spreken over de strategie die Alessi tot een succes maakte en de toenemende samenwerking van Alessi met andere gerenomeerde bedrijven. Alberto Alessi is algemeen directeur van Alessi, en leidt de afdelingen marketing communicatie en design van het bedrijf. Hij heeft naam gemaakt door het vermogen de juiste balans te vinden tussen risicovolle projecten en commercieel succes. Alberto Alessi behoort tot de derde generatie van Alessi. Hij nam de teugels van het familiebedrijf over in 1970. Zijn vader legde de basis voor de ontwikkeling van het 80 jaar oude bedrijf voor huishoudelijke artikelen tot toonaangevend in design, toen hij in 1946 de bekende stalen producten introduceerde, zoals de ?Bombe? thee- en koffieset. Alberto Alessi zette deze ontwikkeling voort, door de collectie uit te breiden met klokken, lampen, speelgoed, objecten van glas, porselein, plastic en hout, en samen te werken met enkele van de meest succesvolle ontwerpers ter wereld.