Control of Propeller Cavitation in Operational Conditions
Dienstomstandigheden kunnen een groot effect hebben op het gedrag van een scheepsvoortstuwingsinstallatie. Toename van de scheepsweerstand leidt bijvoorbeeld tot een hogere motorbelasting, en kan gemakkelijk leiden tot een afname van de cavitatie inceptie snelheid in vergelijking met vlak water omstandigheden. Variaties in propeller instroomveld door scheepsbewegingen, golven en manoeuvres hebben ook effect op de motorbelasting en op propeller cavitatie. Deze dissertatie behandeld de ontwikkeling van een voortstuwingsregelsysteem met als regeldoel het vergroten van de cavitatie-vrije tijd in dienstomstandigheden, terwijl motoroverbelasting wordt voorkomen en het manoeuvreergedrag acceptabel blijft. Het ontwikkelde voortstuwingsregelsysteem is uitgebreid getest in een simulatieomgeving voordat ware grootte proeven in februari 2009 uitgevoerd zijn aan boord van een fregat van de Koninklijke Marine. De meetresultaten worden gepresenteerd, inclusief foto's die het cavitatie gedrag van de propellers in dienstomstandigheden laten zien.
A. Vrijdag
30-6-2009 11:30:00
View

Mediasite Showcase
Mediasite's the trusted cornerstone of any campus or enterprise video strategy. Our unyielding commitment to all things video helps you transform education, training, communications and online events.
Webcasting Video Content Management Video Delivery Integration Services Mediasite Community
Powered By Mediasite - Enterprise Video Platform
Mediasite
Sonic Foundry